Integrálna verzus otvorená moto prilba: Každá má svoje klady ale aj zápory

Ak človek kráča po ulici, vidí ten stereotyp v podobe ciest plných áut a pôsobí skutočne oživujúco, ak tento stereotyp naruší jazdec, ktorý si šikovným spôsobom jazdí na svojej štýlovej motorke. Okrem motorky si ale všimneme fakt, že tento jazdec má na hlave bezpečnostnú prilbu.
Teda áno, jazda na motorke je rozhodne štýlová, ale musíme si dávať pozor, aby bola takisto bezpečná, pričom bezpečnosť rozhodne nie je zárukou. Musíme ju dosiahnuť tým, že sa naučíme dostatočne spoľahlivo jazdiť a nepodceníme výber tých správnych prvkov, ktorých základom je hlavne vyhovujúca moto-prilba.Dvaja ľudia sedia na motorke, čakajú v zápche
Skúste si predstaviť, že idete vo vyššej rýchlosti po diaľnici na športovej motorke a nemáte k tomu prispôsobenú prilbu, ktorá by kryla tvár. Cool zážitok by sa zmenil na nepohodlný horor. Hrozilo by nebezpečie a takisto by nás celý čas provokoval nárazový vietor a hmyz, nevraviac o nepríjemnom hluku.
Príjemne neznie ani opačná situácia, v ktorej sa premávame mestom na svojom výkonnostne slabšom motocykli a na hlave máme uzatvorenú ťažkú prilbu, z ktorej nás už bolí krk a v prípade nekvalitného odvetrávania sa v nej už pomaly dusíme.
Je preto dôležité vedieť výber prilby prispôsobiť konkrétnej motorke, trase, terénu a skrátka našej pravidelnej jazde. Jazdec po diaľnici na športovej motorke
V tom prvom prípade, a teda pre rýchlejšiu motorku a jazdu po diaľnici sú vhodné integralne prilby, ideálne vyššej kvality a známych značiek, ktoré okrem bezpečnosti ponúkajú detailné prevedenia najmä z hľadiska komfortnej jazdy a pohodlia pri ich pravidelnom nosení.
V druhom opisovanom prípade úplne postačí otvorená prilba, ktorá kryje hlavu, avšak oblasť tváre je nekrytá. Pre jazdu na menej výkonných mašinách je v dostatočnej miere vyriešené bezpečie, pričom komfortná stránka spočíva v tom, že tvár je pohodlne odkrytá a celková hmotnosť prilby je spravidla ľahšia, čím netrpí ani náš krk.